竹南,瑪露連

其實會知道這間店,是因為在PTT上面看到有人推介這間店,因此吸引了我的注意,而且前陣子因為上、下班的路線會經過,所以我每次騎車經過時,總是會忍不住往瑪露連的店內張望一下。心裡想著,總有一天,如果有機會的話,我一定要來這家店吃吃看!

根據PTT的鄉民的說法,這家店的本店位於台中,後來去了那家店拿了名片,上面的確有寫到…

DSC00134
↑Since 1971,我還沒出生,瑪露連就已經在做生意了!

前陣子,就想說,很難得的機會,就順路過去吃吃看啦!

瑪露連 
↑瑪露連的店門口,圖片引用自:piny72的網路日誌

我不太曉得這家店的為什麼會選擇開在這個地段…因為這個地段真的是超級超級爆冷門的路段呀!離火車站非常的偏僻、公車也不會經過、附近也沒有什麼非常顯眼或是熱門的地標,真的是名副其實的三不管地帶……可是瑪露連卻還是選擇在這邊設店了…(其實有一點摸不太透他們開店的心態就是了)


檢視較大的地圖

基本上這間店的規模非常的小,小到它並沒有提供內用的桌椅,沒錯!你必須要外帶!!o__O,這對於遠道而來享用美食的人來說真的是非常非常的不友善呀!!我也是活這麼大第一次聽過(好像有聽過啦…不過這真的很少見)不提供內用的餐飲店…現在就連飲料店都會提供座位給客人可以在店內坐著邊休息邊喝飲料了…

不過上述的問題對於我這個當地人來說是完全沒困擾的…囧,所以我過去點了一杯外帶就回家了…orz

我不是很清楚台中本店的menu內有什麼,不過,竹南店,它只有…唯一一種……對…真的是唯一的一種…

DSC00135
↑它只有賣兩種,一種就是一人份的,裡面有嫩仙草、芋Q、(就是芋圓啦!)2個奶球,一杯要價30元;另一種就是桶裝的嫩仙草,另外加送8個奶球,不過如果還要芋Q的話要另外購買。(名片上面都寫得清清楚楚)

DSC00117
↑理所當然買一杯回家囉!紙杯外面寫著大大的瑪露連和一個「連」字Logo,上面是兩個奶球。

DSC00121
↑裡面是嫩仙草和芋Q。

其實我在買的時候,他的生意並沒有很好…(廢話…開在那麼偏僻的地方生意會好有鬼…)所以我買的時候,對方是直接從冰箱拿已經裝好的給我了。

馬上就來吃個幾口…

DSC00122
↑其實這個我已經吃過了…(上面的芋Q有一些不見了)

它的仙草,就跟名片上面寫得一樣,真的很嫩!至少比平常我媽去菜市場買的仙草吃起來還要嫩!很好的口感。不過這還不打緊,真正令我覺得驚艷的,反而覺得是它的芋Q!!它的芋Q,是屬於那種比較軟的,就是太白粉放得比較少的那種,所以比較不會有彈性的Q勁,稍微偏軟一點,可是我覺得它的芋Q好香啊!咬一口感覺滿嘴都是芋頭的香味~真的很香!這還不打緊,重點是,我有吃到芋頭耶!!真的好傻眼,第一次吃芋Q吃到芋頭的…o__o(傻掉)

1杯30元,不過我覺得它的份量還可以接受,不會過少,(但也不會覺得很多)不過真的滿好吃的!這真的加分加好多!!

不過好吃歸好吃,可是它的位置和店面真的都不太好,我覺得這是很可惜的地方…又不是每個人都跟我一樣可以很方便衝過去買,帶一杯回家…囧


店名:瑪露連嫩仙草
住址:苗栗縣竹南鎮龍鳳里龍山路二段211號
電話:037-478-633
行動:0911-478-633


延伸閱讀:
piny72的網路日誌:瑪露連嫩仙草--竹南店

11 Response to "竹南,瑪露連"

  1. 匿名 Says:

    Hello, I check your blog daily. Your writing style is awesome,
    keep it up!

    Also visit my blog - conjunctions

  2. 匿名 Says:

    Howdy! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could
    locate a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one?
    Thanks a lot!

    Feel free to surf to my weblog ... semiosphere

  3. 匿名 Says:

    Howdy! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm absolutely enjoying your blog and look forward to new updates.


    Here is my web site ... lavandou

  4. 匿名 Says:

    Hi there every one, here every one is sharing these
    familiarity, thus it's good to read this blog, and I used to go to see this weblog everyday.

    Take a look at my web-site; academie

  5. 匿名 Says:

    Hi there! Someone in my Myspace group shared this site with us
    so I came to check it out. I'm definitely enjoying the information. I'm bookmarking
    and will be tweeting this to my followers! Excellent blog and fantastic
    design.

    Here is my website :: playful

  6. 匿名 Says:

    I constantly spent my half an hour to read this blog's articles or reviews everyday along with a cup of coffee.

    Also visit my web blog - waterstones

  7. 匿名 Says:

    My brother recommended I might like this blog.
    He was totally right. This post actually made my day.
    You can not imagine simply how much time I had
    spent for this info! Thanks!

    My website radars

  8. 匿名 Says:

    Great article.

    Feel free to surf to my homepage :: ultravision

  9. 匿名 Says:

    Howdy! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my good old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this page to him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

    My web-site ... thoong

  10. 匿名 Says:

    These are truly wonderful ideas in concerning blogging. You
    have touched some pleasant points here. Any way keep up wrinting.


    my site :: drift

  11. 匿名 Says:

    What you published was very logical. However, what about this?
    suppose you were to write a awesome post title? I ain't saying your content isn't solid.
    , however suppose you added something that grabbed
    a person's attention? I mean "竹南,瑪露連" is a little vanilla. You ought to peek at Yahoo's front page and watch how
    they create post headlines to get people interested.
    You might add a video or a picture or two to get people interested about what you've got to say. In my opinion, it could bring your website a little bit more interesting.

    Feel free to surf to my site flounders

與我msn